Szállodai recepciós

Legyél az első!

Gondoltad volna, hogy a szállodákban az egyik legfontosabb személy a recepciós?

Ő az, aki elsőként találkozik a vendéggel, akár már foglaláskor. Rengeteg emberrel kerül kapcsolatba, kikerülhetetlen személy, aki mindenben segíteni tud. Elhelyezi a vendégeket, panaszt kezel, telefont továbbít, taxit hív stb. Sokrétű feladatkörrel rendelkezik, így rendkívül változatos munkát végez.

 

A szállodai recepciós olyan kereskedelmi szálláshelyen tevékenykedik, amely az előírt szempontok alapján került kategóriába sorolásra. Az alkalmazott Front office rendszer, a belső munkaszervezés meghatározza a munkavégzést, így valamennyi feladatát önállóan vagy megosztva (porta, recepció, kassza) látja el.

 

A részszakképesítéssel rendelkező képes:


  • a vendég be-kijelentkezésével és ott tartózkodásával kapcsolatos adminisztrációt végezni
  • használni az ügyviteli és egyéb szakmai szoftvereket, irodatechnikai berendezéseket kezelni
  • tájékoztatást nyújtani a szálloda árairól, szolgáltatásairól, azokat értékesíteni
  • kapcsolatot tartani magyar és idegen nyelven a vendégekkel, a szálloda részlegeivel és a vezetéssel
  • alkalmazni az üzleti kommunikáció szabályait
  • ellenőrizi a foglalásokkal kapcsolatos nyilvántartásokat
  • bizonylatolni a pénzforgalmat, készpénzt és készpénzt kímélő fizetési eszközöket kezelni
  • felügyelni a szálloda rendjét, betartani a törvényi rendelkezéseket, minőségbiztosítási rendszert alkalmazni

 

Betölthető munkakörök:

Szállodai portás, recepciós.

 

A szakma moduljai (modulazonosító + modul megnevezése):

 

11300-12 Szállodai adminisztráció

11301-12 Szállodai kommunikáció

11302-12 Szállodai tevékenységek

11498-12 Foglalkoztatás I. (érettségire épülő képzések esetén)

11499-12 Foglalkoztatás II.

11500-12 Munkahelyi egészség és biztonság

 

A képzés zárása: komplex OKJ vizsga

 

Továbbtanulási lehetőség:

képzési szint: középfokú
OKJ szám: 52 812 01