Leonardo da Vinci Partnerség pályázat összefoglaló
A 2 éves projekt során a magyarországi Szinergia Üzleti Szakképző Iskola, a finn Tavastia oktatási konzorcium, valamint a szlovén Sggos szakiskola tanárai, adminisztratív dolgozói és diákjai dolgoztak együtt. Ez idő alatt nemcsak szakmai, de baráti kapcsolatok is kialakultak.
Együttműködésünk fő célja egy kézikönyv elkészítése volt, melyben 3, általunk fontosnak tartott személyi kompetencia fejlesztésére szolgáló felkészítő anyagot állítottunk össze. Ez a három kompetencia a hatékony kommunikáció, a csapatmunka valamint az időgazdálkodás és szervezési készség. Úgy érezzük, egyre nagyobb szükség van ezekre a készségekre a munka világában, viszont előzetes felméréseink során azt tapasztaltuk, hogy az oktatási rendszer nem igazán készíti fel a diákokat, leendő munkavállalókat ezen a területen.
Az előzetes munkákat egy-egy "karrierhét" követte 2012 tavaszán, melyen mindhárom ország delegációja részt vett. Karrierhétnek neveztük el az egy hetes közös programot. Először Budapesten találkoztak a partnerek márciusban, ahol több napos tréningen vettek részt a diákok és a kísérők, melynek során a három készséget fejlesztő feladatokat oldottak meg. Egy napon, csak egy féle készséget fejlesztő feladatokat kaptak. A tréning utolsó napján próba állásinterjún vettek részt a tanulók, melyről összefoglaló, értékelő prezentáció is készült. Ezt a karrierhetet, Magyarországon egy felkészítő tréning is megelőzte, ahol a diákok ismeretet szerezhettek Szlovéniáról és Finnországról, a rájuk váró karrierhetekről, valamint egy előadást is meghallgattak a munkavállalói kompetenciákról az EU-ban és Magyarországon.
A budapesti karrierhetet a szlovén tréning követte március végén, majd májusban Finnországba utaztak a csapatok. Finnországban céglátogatáson is részt vettek a kiutazók, ahol megismerhették a munkáltató munkavállalókkal szembeni elvárásait és kérdéseket tehettek fel bármilyen témában. Minden karrierhét végén a résztvevők prezentációt készítettek, melyben élményeiket, tapasztalataikat osztották meg, képekkel illusztrálva. Ezeket a prezentációkat az egyes intézményekben óra keretén belül be is mutathatták.
A projekt végéhez közeledve 2013 tavaszán még egyszer találkoztak a három partner képviselői, ahol megbeszéltük tapasztalatainkat, ötleteinket, összeállítottuk a kézikönyv (magyar és angol nyelven) végleges formáját.
A 2 éves közös munka eredménye nem csak a kézikönyv lett, hanem az is, hogy sok információt szerezhettünk egymás kultúrájáról, a munka világáról, az oktatási rendszerről és mindeközben angol nyelvtudásunk is fejlődött.